I shoot wedding too.....

Hehe... yeah...funny isn't it? But what the heck? I shoot weddings too.... Tapi, bukan selalu la kan. Last skali aku shoot, June last year..berabad lamenye aku tak buat bende ni.
Tapi bulan Januari aritu aku tolong Enche Morpheus shoot fellow photog gak Doc Yoong. Takde langsung experience shoot chinese wedding, lepas tu Doc Yoong pun photog jugak...menggelebah! Morph pula boleh cakap, "Rip, photomalaysia punya members pun ade datang..... and i was like...im fucked! Ahahhaha.....cuak tak cuak la.... tapi selambe je redah... dengan Nikon D200 aku & Hasselblad 553 ELX Morph success gak la...

Tapi bende yang aku nak kate ni bukan la pasal experience aku tu, tapi pasal wedding photography sekarang. Banyak yang mampu pakai DSLR dan banyak yang claimed themself as a wedding photographers. Ada yang beli DSLR semata-mata nak jadi wedding photog memandangkan bende ni boleh dikatakan sebagai EASY MONEY. Tapi skills? Technicals? Bukan la aku nak kondem ke ape, tapi kebanyakan gambar yang aku tengok daripada so called wedding photogs ni semuanya sampah. Agak keterlaluan ke kalau aku cakap macam tu? Client suka, apasal lak aku lak sibuk2? Ntah, aku pun tak tau...wahahahaaa... Kenapa aku tak ikut je trend sekarang (shoot pakai UWA sampai distortion tak hingat)? Pasal aku bukan sell out kot.... Walaupun aku tak buat duit daripada photography ni, sampai kadang2 sedare mare boleh cakap..." Nko abes duit beli kamera2 ni, tapi takde job boleh buat duit pun....mengabeskan masa jek" and i was like....damn...!!! Tapi lantakkan la, mulut orang bukan boleh tutup... dah aku pilih jalan macam ni, nak buat macam mane...?
Tapi, July ni ada 1 job wedding yang akan aku buat, kawan baik aku sendiri (kawan dpd umur aku 14 tahun)kawan? hurmmm? dah macam adik beradik dah kot... dengan opportunity ni, isnyallah aku buat yang terbaik dengan gear2 aku yang kuno tu....:D

sekian sahaje posting emo dpd aku... *grins*
Sarip Shoot Wedding? :D

2 comments:

kfaisal said...

rip, aku doakan all the best utk wedding shoot member ko nanti..

*ikhlas dari persatuan Anti glare keterlaluan + senget tak tentu pasal + men'dwarf'kan pengantin, and last but not least men HDR kan muka pengantin.. wakakaka

Nazrulhad Hashim said...

rip aku doakan semoga bershoot sakan dalam wedding yer.. ingt jgn shoot mcm sampah lak.. :P

kidding k... nk tag blh? FOC pun tapa